Na základě diskuzí a obchodních jednání se zákazníky jsme připravili těchto 5 nejčastějších mýtů o sledování vozidel. Názory typu „GPS je špehování“ nebo „vybije baterii“ jsou velmi běžné a firmy, organizace nebo živnostníci mají tak často neopodstatněné obavy si pořídit monitoring vozidel a elektronickou knihu jízd. Cílem je ukázat, že moderní GPS systémy jsou bezpečné, legální, efektivní a přínosné pro správu vozového parku.
Realita: Pokud je zařízení instalováno ve firemním vozidle a sledování je součástí pracovního procesu, nejde o porušení soukromí. Zákony vyžadují informování zaměstnance, ale samotné sledování je legální a naprosto běžné. Naopak se zvyšuje zabezpečení vozidla a především bezpečnost řidiče.
Realita: I když je v tunelu slabý signál, moderní jednotky si umí data uložit a odeslat je později. Navíc aktivně využívají i mobilní sítě pro přenos dat, takže výpadky jsou minimální
Realita: GPS jednotky mají minimální odběr (obvykle <10 mA). V praxi to neznamená žádné riziko vybití baterie, zvlášť pokud je vozidlo běžně v provozu. U dlouhodobě stojícího vozidla (zazimování, servis) je také možné GPS jednotku vypnout (0 mA). GPS jednotka se následně opět aktivuje zapnutím zapalování nebo alarmovým vstupem v případě ohrožení. Zároveň je možné pomocí GPS jednotky sledovat napětí autobaterie a tím předcházet jejímu vybytí.
Realita: Cílem je optimalizace provozu, zefektivnění práce, ochrana vozidel a snížení nákladů. Zákazníci tak získají přehled, ne „nástroj na kontrolu každého pohybu“.
Realita: Existují skrytě instalované a záložně napájené jednotky, které nelze jednoduše najít. Některé modely umí při pokusu o odpojení okamžitě poslat upozornění. Zároveň je možné GPS jednotku použít k dálkovému zastavení vozidla a tím snadnějšímu dopadení zloděje a následnému navrácení vozidla majiteli.